Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Τεστ Δεξιοτήτων: Ίσως… σώσει η αναγωγή τους Διορίσιμους, λέει το ΥΠΑΝ

Σωτήρης Νικηφόρου
- 13.01.2024

Τεστ Δεξιοτήτων: Ίσως… σώσει η αναγωγή τους Διορίσιμους, λέει το ΥΠΑΝ

Χριστοφίδης - ΑΚΕΛ: «Παίζουν με την ψυχολογία των υποψηφίων-Θελουμε διευκρινίσεις» - Οι λύσεις των Δεξιοτήτων

Στην στατιστική επεξεργασία των βαθμών και στην αναγωγή που θα προκύψει παραπέμπει το Υπουργείο Παιδείας για το περιβόητο τεστ Δεξιοτήτων για τον βαθμό δυσκολίας του οποίου υπήρξαν αντιδράσεις από τους υποψηφίους. 

Θυμίζουμε ότι έγινε μεγάλη συζήτηση για τα θέματα στο τεστ των Δεξιοτήτων αφού η μεγάλη πλειοψηφία των έξι και πλέον χιλιάδων υποψηφίων που παρακάθισε στις εξετάσεις τον περασμένο Νοέμβριο, βρήκε τα θέματα δύσκολα και δυσνότητα και ότι δεν είχαν καμία σχεδόν σχέση και ομοιότητα με τα θέματα των προηγούμενων τριών εξετάσεων, στις οποίες στηρίχτηκαν όλοι οι εκπαιδευτικοί στο διάβασμά τους. 

>>> Διαβάστε σχετικά: Εξετάσεις Διορισίμων: Αναβρασμός για το τεστ Δεξιοτήτων - «Δύσκολα & δυσνόητα»

Το θέμα πήρε διαστάσεις και σχετική επιστολή έστειλε προς την Υπουργό Παιδείας ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ και μέλος της Επιτροπής Παιδείας τη Βουλής Χρίστος Χριστοφίδης στην οποία αναφερόταν στις έντονες αντιδράσεις και τα παράπονα των υποψηφίων για την δυσκολία του γραπτού ζητώντας διευκρινίσεις.

Πριν από λίγες μέρες το Υπουργείο Παιδείας, απάντησε στον κ. Χριστοφίδη, με επιστολή που υπογράφει ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Εξετάσεων Δημήτρης Χανδριώτης. 

Στην επιστολή γίνεται αναφορά για την στατιστική επεξεργασία των βαθμών όπου ουσιαστικά προκύπτει αναγωγή ανάλογα με την δυσκολία του δοκιμίου σε σύγκριση με τα δοκίμια προηγούμενων ετών και τον βαθμό δυσκολίας τους. Στην επιστολή διευκρινίζεται ότι ο βαθμός κάθε υποψηφίου προκύπτει μετά από την στατιστική αυτή επεξεργασία. Όσον αφορά τους όρους εντολής που λαμβάνουν οι θεματοθέτες, γίνεται μια γενική αναφορά στους κανονισμούς του νέου συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση. 

Πιο συγκεκριμένα μεταξύ άλλων στην επιστολή αναφέρεται:

«Ο βαθμός δυσκολίας μιας εξετάσεις είναι πάντα ένα δεδομένο το οποίο εκλαμβάνεται υποκειμενικά από μέρους των διαφόρων υποψηφίων. Άλλοι υποψήφιοι κρίνουν ένα γραπτό όσο πιο δύσκολο, και άλλοι λιγότερο δύσκολο ή ως εύκολο. Όταν πρόκειται δε για εξέταση στην οποία παρακάθονται χιλιάδες υποψήφιοι, όπως είναι οι εξετάσεις του νέου συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση, τότε είναι πολύ πιθανόν να υπάρχει και μερίδα υποψηφίων η οποία να εκφράσει δυσαρέσκειά ως προς τον βαθμό δυσκολίας των εξεταστικών δοκιμίων. 

Όσον αφορά στην επισήμανση σας, ότι για εγγραφή στους Πίνακες Διορισίμων απαιτείται η εξασφάλιση βαθμολογίας τουλάχιστον 50% σε κάθε ένα από τα αντικείμενα εξετάσεις, θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι αυτή δεν είναι ακριβής, εφόσον, σύμφωνα με τους σχετικούς περί Γραπτών Εξετάσεων για εγγραφή και κατάταξη στους Πίνακες Διοριστέων Κανονισμούς του 2017 και του 2019, αυτό που απαιτείται δεν είναι η εξασφάλιση βαθμολογίας τουλάχιστον 50%, αλλά η εξασφάλιση «επεξεργασμένης βαθμολογίας τουλάχιστον 50%», σε κάθε ένα από τα αντικείμενα εξετάσεις κατά την ίδια εξεταστική περίοδο.

Η υπό αναφορά διευκρίνιση – διόρθωση είναι σημαντική, διότι αυτή σημαίνει ότι οι βαθμολογίες που εξασφαλίζουν οι υποψήφιοι δεν παραμένουν ως έχουν αρχικά αλλά ότι αυτές υπόκεινται σε μία στατιστική επεξεργασία, μία αποτέλεσμα, μετά την εφαρμογή της εν λόγω στατιστικής επεξεργασίας, αυτές να τροποποιούνται ανάλογα: ήτοι, είτε να μειώνονται αλλά είτε και να βελτιώνονται. Ως εκ τούτου, το ενδεχόμενο «σημαντικός αριθμός υποψηφίων να μείνει εκτός καταλόγου» όπως επίσης σημειώνεται στην επιστολή σας δεν είναι καθόλου σίγουρο. Ο ακριβής αριθμός των επιτυχόντων υποψηφίων θα μπορεί να καθοριστεί μόνο με την εφαρμογή της στατιστικής επεξεργασίας επί των αρχικών βαθμολογιών όλων των υποψηφίων και δεν είναι καθόλου γνωστός ή δεδομένος εκ των προτέρων.

Επεξηγηματικά, επισημαίνεται, ότι η στατιστική επεξεργασία των αρχικών βαθμολογιών όλων των υποψηφίων των εξετάσεων του νέου συστήματος διορισμών που προνοεί σχετική νομοθεσία, είναι απαραίτητη για σκοπούς στάθμισης του βαθμού δυσκολίας των εξεταστικών δοκιμίων της κάθε εξεταστικής περιόδου των εν λόγω εξετάσεων με τον βαθμό δυσκολίας των εξεταστικών δοκιμίων της κάθε εξεταστικής περιόδου των εν λόγω εξετάσεων με τον βαθμό δυσκολίας των εξεταστικών δοκιμίων των προηγούμενων εξεταστικών δοκιμίων των προηγούμενων εξετάσεων.  

Συνεπώς και σε αντίθεση με την αναφορά σας στο ενδεχόμενο να αδικηθούν χιλιάδες πτυχιούχοι που παρακάθισαν στις εξετάσεις το 2023», επισημαίνεται ότι, μέσω της πρόνοιας για εφαρμογή στατιστικής επεξεργασίας, ο ίδιος ο νομοθέτης έχει μεριμνήσει ώστε να μην προκύπτουν ζητήματα αδικίας, τα οποία προέρχονται από διαφορά στον βαθμό δυσκολίας των εξεταστικών δοκιμίων διαφορετικών εξεταστικών περιόδων. 

Είναι η εφαρμογή της εν λόγω στατιστικής επεξεργασίας, η οποία επιτρέπει, εξάλλου, και την δυνατότητα κατάταξης όλων των επιτυχόντων υποψηφίων, διαφορετικών εξεταστικών περιόδων, σε ένα ίδιο ενιαίο κατάλογο ή πίνακα. Χωρίς αυτή, η υπό αναφορά νια κατάταξη δεν θα ήταν δυνατή.

Περαιτέρω, ως προς την αναφορά σας σε όρους εντολής προς τους θεματοθέτες καθώς και σε διορθωτικά μέτρα, σας πληροφορούμε ότι υπηρεσία εξετάσεων του ΥΠΑΝ ακολουθεί πάντα, σε όλα τα θέματα που διέπουν τις εξετάσεις του νέου συστήματος διορισμών καθώς και όπου, σε σχέση με αυτές, παρίσταται ανάγκη, ότι προβλέπεται ρητά στους σχετικούς περί των γραπτών εξετάσεων για Εγγραφή και κατάταξη στους Πίνακες Διορισίμων Κανονισμούς του 2017 και 2019 στους οποίους και σας παραπέμπουμε εκ νέου».

Χριστοφίδης: Θα ζητήσουμε περαιτέρω διευκρινίσεις

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης σχολιάζοντας στην OffsiteNews την απάντηση του ΥΠΑΝ ανέφερε ότι υπάρχουν αρκετά θέματα που χρειάζονται διασαφήνιση και θα ζητήσει περαιτέρω εξηγήσεις: «Στην απάντηση υπάρχουν διάφορες αναφορές που χρειάζονται διασαφήνιση. Για παράδειγμα αφήνεται να εννοηθεί στην επιστολή ότι δεν πρέπει να ανησυχούν οι υποψήφιοι γιατί θα γίνει αναγωγή. Δηλαδή παίζουμε με την ψυχολογία των χιλιάδων υποψηφίων και μετά πάμε να κάνουμε αναγωγή; Δεν είναι λογική αυτή. Και φυσικά το ζητούμενο είναι τι αναγωγή θα γίνει και πώς θα γίνει; Θα ζητήσουμε διευκρινίσεις. Φυσικά υπάρχουν και άλλα ζητήματα. Δεν απαντάται στην επιστολή αποτελεσματικά και πειστικά για τους όρους εντολής για την εξέταση. Ποια είναι η φιλοσοφία; Θα επαναφέρουμε το θέμα και θα επιμένουμε ούτως ώστε να διευκρινιστούν οι εκκρεμότητες. Δεν έκλεισε το θέμα. Θα το επαναφέρουμε και θα ζητήσουμε διευκρινίσεις». 

Ιδού οι λύσεις των τεστ Δεξιοτήτων

Θυμίζουμε ότι τα αποτελέσματα των εξετάσεων θα δημοσιευτούν με την ανάρτηση των νέων Πινάκων Διοριστέων και Διορισίμων τις τελευταίες ημέρες Μαρτίου. 

Στο μεταξύ πριν από λίγες μέρες το Υπουργείο δημοσίευσε και τις λύσεις για το τεστ Δεξιοτήτων.

Πιο κάτω μπορείτε να δείτε τις λύσεις για το κοινό μέρος που παρακάθισαν όλοι οι υποψήφιοι καθώς και τις λύσεις για τα ξεχωριστά δοκίμια στα οποία παρακάθισαν οι εκπαιδευτικοί Μέσης & Τεχνικής, Δημοτικής και Προσχολικής. 

> ΚΟΙΝΟ ΜΕΡΟΣ

> ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

> ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

> ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ, ΜΕΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σωτήρης Νικηφόρου

0
Home