Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Βαφεάδης στην Offsite:Σύντομα θα δώσω εισηγήσεις για κυκλοφοριακό

Του Γιώργου Μιχαηλίδη
- 02.03.2023

Βαφεάδης στην Offsite:Σύντομα θα δώσω εισηγήσεις για κυκλοφοριακό

Το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας και οι μελέτες για τα ωράρια

Tου Γιώργου Μιχαηλίδη

To κυκλοφοριακό είναι ένα οξύ πρόβλημα που απασχολεί τους πάντες. Ο νέος Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης αναλαμβάνει το δύσκολο έργο να δώσει λύσεις. Ο κ. Βαφεάδης μιλώντας στην Offsite News τόνισε ότι «σύντομα θα δώσω εισηγήσεις για το κυκλοφοριακό. Σύμφωνα με τον Υπουργό, o στόχος της Κυβέρνησης Νίκου Χριστοδουλίδη, είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής και ένα κυρίαρχο πρόβλημα είναι το κυκλοφοριακό. Θα ενημερωθώ και πολύ σύντομα θα είμαι σε θέση να δώσω ξεκάθαρη άποψη. Ο κ. Βαφεάδης τόνισε ότι στις προτεραιότητές του βρίσκεται και η οδική ασφάλεια.

Το κυκλοφοριακό στη συνεδρία Επιτροπής Μεταφορών

Στην πρώτη συνεδρία της μετά την επανέναρξη των εργασιών της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής μετά τις Προεδρικές Εκλογές θα συζητηθεί η κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, το κυκλοφοριακό κομφούζιο και οι τρόποι επίλυσης των προβλημάτων που προκύπτουν.

Το πρόβλημα ταλαιπωρεί αφάνταστα τους πολίτες και το θέμα θα βρεθεί στις βασικές προτεραιότητες του νέου Υπουργού Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη (δεν θα είναι στη συνεδρία). Στη σημερινή συνεδρία που το θέμα θα συζητηθεί μετά από εισήγηση των βουλευτών  Μαρίνου Μουσιούττα (ΔΗΠΑ), Παύλου Μυλωνά (ΔΗΚΟ), Κώστα Κώστα, Γιαννάκη Γαβριήλ, Βαλεντίνου Φακοντή (ΑΚΕΛ) και Σταύρου Παπαδούρη (Οικολόγων).

Θα συζητηθεί το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας 

Οι βουλευτές θα ζητήσουν να ενημερωθούν για τα Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας που ετοιμάζονται σε κάθε πόλη με την εκπρόσωπο του Τμήματος Δημοσίων Έργων και την  προϊστάμενη του Κλάδου Βιώσιμης Κινητικότητας Εύη Αναγιωτού, να δίνει όλες τις λεπτομέρειες.

Μέσα σε αυτές τις αλλαγές, περιλαμβάνεται και ο σχεδιασμός λεωφορειολωρίδων που μελλοντικά θα οδηγεί σε τραμ.

Ειδικότερα, θα σχεδιαστεί άξονας που θα περιλαμβάνει αποκλειστικές λωρίδες κίνησης λεωφορείων (λεωφορειολωρίδες), συμπεριλαμβανομένης της οριζόντιας και κάθετης οδικής σήμανσης και της βελτιστοποίησης της φωτεινής σηματοδότησης (bus priority) στις διασταυρώσεις, ο οποίος μελλοντικά θα μετατραπεί σε ένα άξονα για σύστημα ταχείας διέλευστο Δεκέμβριο του 2023 θα ολοκληρωθούν τα κατασκευαστικά σχέδια του άξονα του τραμ ή του Bus Rapid Transit (ΒRT) (τεχνικά ομιλούντες ο λεπτομερής σχεδιασμός και τα τεύχη δημοπράτησης για την κατασκευή). Οι αρμόδιοι στοχεύουν όπως το  2024 να προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός και θα αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για να δούμε το τραμ στην Κύπρο.  Η διαμόρφωση του διαδρόμου τραμ εντάσσεται στις δράσεις μετασχηματισμού της Λευκωσίας.  

Τα μέτρα αυτά αφορούν: 

  • Κατασκευή 5.500 στάσεων και στεγάστρων λεωφορείων παγκύπρια ύψους 75 εκ. ευρώ.
  • Πολυκεντρικό σύστημα μεταφορών που θα συνδέει με τη χρήση Δημόσιων Μεταφορών τις περιοχές Ταμασσού, Μακαρίου Σταδίου, Αλάμπρας, Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας και Πλατεία Σολωμού .
  • Θα κατασκευαστούν φωτοβολταϊκά.
  • Θα δημιουργηθούν συστήματα για γρήγορη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ύψους 11 εκ.ευρώ.

>>>>Διαβάστε επίσης: Υπ. Μεταφορών: Μελετά άμβλυνση κυκλοφορικού μέσω δημ. υπαλλήλων<<<<

Πού θα κινείται το τραμ

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, το τραμ θα κινείται στις περιοχές Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας, στη συμβολή των Λεωφόρων Λεμεσού και Αθαλάσσας, Φώτα Καλησπέρα μέχρι την ενορία  Αγίου Στυλιανού στο Στρόβολο. Χαρακτηριστικά, η αφετηρία θα είναι παρά τις Ψυχιατρικές Υπηρεσίες Αθαλάσσας και το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, μετά θα κατευθύνεται στην είσοδο της Λευκωσίας από τον αυτοκινητόδρομο, θα πορεύεται προς το κέντρο της Λευκωσίας και από εκεί μέσω αξόνων θα πηγαίνει στην περιοχή του Δημοτικού Θεάτρου Λευκωσίας, στην λεωφόρο Προεδρικού και λεωφόρο Στροβόλου. 

Το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων ανακοίνωσε την προκήρυξη ανοικτού Διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών για την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την ευρύτερη αστική περιοχή της Επαρχίας Πάφου. 

Το ΣΒΑΚ Πάφου θα παρέχει υπηρεσίες για την ανάπτυξη ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την ευρύτερη αστική περιοχή της Επαρχίας Πάφου. Δηλαδή:

Θα λαμβάνει υπόψη όλα τα σχετικά ολοκληρωμένα έργα και σχέδια, τις μελέτες και τα έργα που προωθούνται ήδη καθώς και αυτά που έχουν υλοποιηθεί. 

Θα δοθεί επίσης έμφαση στην ανάπλαση για την αναζωογόνηση των αστικών πυρήνων, μέσα από συγκεκριμένα μέτρα βιώσιμης κινητικότητας. 

Βασικός στόχος του ΣΒΑΚ είναι η ικανοποίηση των αναγκών κινητικότητας των ατόμων και η δημιουργία ενός βιώσιμου συστήματος αστικών μεταφορών μέσα από την:

Εξασφάλιση της προσβασιμότητας που παρέχεται από το δίκτυο μεταφορών σε όλους.

Ενίσχυση της ελκυστικότητας και της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος και του αστικού σχεδιασμού.

traffic

Αντικείμενο του Διαγωνισμού είναι η παροχή Διασφάλιση της προσωπικής ασφάλειας και της ασφάλειας στο σύστημα μεταφορών.

Μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου, της κατανάλωσης ενέργειας και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Αύξηση της αποδοτικότητας και τη βελτίωση του λόγου κόστους- αποτελεσματικότητας της μεταφοράς προσώπων και αγαθών.

Σημειώνεται ότι, το Έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ποσοστό 85%, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος: «Ανταγωνιστικότητα και Αειφόρος Ανάπτυξη» και κατά 15% από εθνικούς πόρους.

Συμβόλαιο για την Αμμόχωστο

Σημειώνεται ότι τον  Φεβρουάριο υπογράφηκε  το Συμβόλαιο για την Παροχή Υπηρεσιών για την Εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την ευρύτερη αστική περιοχή της ελεύθερης Επαρχίας Αμμοχώστου Η εκπόνηση του Σχεδίου θα έχει δαπάνη ύψους €91.630 (περιλαμβανομένου του ΦΠΑ) και διάρκεια ολοκλήρωσης 12 μηνών. 

Στις επαρχίες Λάρνακας και Λεμεσού ανατέθηκε μελέτη σε Ιταλούς για την εκπόνηση των σχεδίων που αφορά τις λεωφορειολωρίδες τους μονοδρόμους και τους χώρους στάθμευσης.

Όπως πληροφορούμαστε, κατά τη συνεδρία  δεν θα συζητηθεί και  η αλλαγή στα ωράρια των σχολείων και της δημόσιας υπηρεσίας ώστε να μην συμπίπτουν οι ώρες ολοκλήρωσης των μαθημάτων και καθημερινής εργασίας στο Δημόσιο. Ωστόσο, οι βουλευτές θα ζητήσουν ενημέρωση για τις μελέτες που γιίνονται για αλλαγή των ωραρίων στη Δημόσια Υπηρεσία και τα σχολεία για άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος.  

Home