Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Επ.Παιδείας: Ανάγκη για πρόσληψη 700 σχολικών συνοδών

Offsite Team -
25.08.2021 - 17:36

Επ.Παιδείας: Ανάγκη για πρόσληψη 700 σχολικών συνοδών

Ζητά παρέμβαση ΠτΔ ο πρόεδρος της Επ.Παιδείας

Υπάρχει ανάγκη να επιδειχθεί πολιτική βούληση και παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας για επίλυση του προβλήματος που αφορά τους σχολικούς συνοδούς, όπως αναφέρθηκε στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, η οποία συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα. 

Η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής ενημερώθηκε την Τετάρτη για τις διαδικασίες έγκαιρης πρόσληψης και τοποθέτησης σχολικών  συνοδών στα σχολεία για τις ανάγκες των παιδιών που εμπίπτουν στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. 

>>> H offsite τώρα και στο Google News - Ακολουθείστε μας

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Παύλος Μυλωνάς, σε δηλώσεις του είπε ότι ενημερώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας για τις προσπάθειες που καταβάλλονται για το θέμα των σχολικών συνοδών.

«Το ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα, νομίζω ότι είναι αποδεκτό από όλους. Υπάρχει ανάγκη να επιδειχθεί πολιτική βούληση για επίλυση του προβλήματος και κατά τη ταπεινή μου άποψή ως Πρόεδρος της Επιτροπής, - και μεταφέρω την προσωπική μου άποψη αυτή την στιγμή-, χρειάζεται η πολιτική βούληση και η παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας για το θέμα, το ιδιαίτερο, αυτό των συνοδών», πρόσθεσε.

Όπως εξήγησε ο κ. Μυλωνάς, με βάση τα στοιχεία που τους δόθηκαν, υπάρχουν γύρω στους 1.100 συνοδούς, οι οποίοι έχουν προσληφθεί με κάποιες διαδικασίες και υπάρχει ένα αίτημα από γονείς και παιδιά γύρω στις 2.300.

«Είναι πάρα πολύ κοντά. Το κονδύλι για να καλυφθεί έστω και με αγορά υπηρεσιών για φέτος μέχρι να λύσουμε οριστικά το πρόβλημα είναι γύρω στα 3 εκατομμύρια. Συμμερίζομαι την άποψη πολλών ότι χρειάζεται να βρούμε τη λύση. Δεν υπάρχει άλλη οδός. Ελπίζω ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα κάνει παρέμβαση στο Υπουργείο Οικονομικών», σημείωσε.

Τα 3 εκ. περίπου, συνέχισε ο κ. Μυλωνάς, «που χρειάζονται για να καλύψουμε αυτό το κενό, μπορούν να εξευρεθούν και η άποψη μου η προσωπική, - και πιστεύω ότι εκφράζω και την Επιτροπή-, μπορεί να γίνει υπέρβαση με την παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας».

«Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό το αίτημα και ζητώ την παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας, ούτως ώστε να ολοκληρωθεί σύντομα, τώρα που ξεκινά η σχολική χρονιά, η πρόσληψη γύρω στους 600 με 700 συνοδούς. Θα επιλύσει προσωρινά το πρόβλημα, για ένα χρόνο, ούτως ώστε μέσα σε αυτή την χρονιά να επιλύσουμε δομικά και θεσμικά ένα πρόβλημα, το οποίο δημιούργησε υδροκέφαλη λειτουργία της πολιτείας μας και στο κομμάτι αυτό», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλλας, σε δηλώσεις του είπε ότι «στόχος μας πρέπει να είναι η συμβολή στην ποιότητα της εκπαίδευσης και ειδικά στα παιδιά με αναπηρίες όσον αφορά την ειδική αγωγή και εκπαίδευση και στην περίπτωση την προκειμένη, για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμού του σχολικού συνοδού».

«Ένας θεσμός, ο οποίος έχει τεράστια σημασία. Ξέρουμε το ρόλο των συνοδών και το έργο, το οποίο επιτελούν και ταυτόχρονα κατανοούμε τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς και κατανοούμε και το ρόλο των γονιών σε αυτή την όλη διαδικασία», ανέφερε. «Έχουμε σήμερα γίνει μάρτυρες στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, του έργου το οποίο επιτελεί το Υπουργείο Παιδείας προς την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό», πρόσθεσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι ο αριθμός των συνοδών έχει σχεδόν διπλασιαστεί τα πέντε χρόνια, έχουν αυξηθεί οι δαπάνες, όχι μόνο στους συνοδούς, αλλά και σε παρεμφερή ζητήματα που αφορούν την ειδική αγωγή και εκπαίδευση «και έχουμε φτάσει στο σημείο να μιλάμε για ένα συνοδό κάθε δύο παιδιά περίπου και αυτό οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε».

«Την ίδια στιγμή αναγνωρίζοντας το σημαντικό αυτό ρόλο και τη στοχοπροσήλωση μας προς την ποιότητα της εκπαίδευσης και την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, οφείλουμε να συμβάλουμε δημιουργικά προς την ολιστική θεώρηση του ζητήματος, έτσι ώστε οι εισηγήσεις που ήδη υπάρχουν ενώπιον της Επιτροπής, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να διαμορφώσουμε μια συνολική πρόταση νόμου, που να συμβάλει στον εκσυγχρονισμό και στην αναβάθμιση του θεσμού του σχολικού συνοδού», σημείωσε.    

Είπε, επίσης, ότι έχουν εκφράσει και στην Επιτροπή, την πολιτική τους βούληση και ευελπιστούν σε ένα χρονοδιάγραμμα στο άμεσο μέλλον, σε συνεργασία πάντοτε με όλους τους εμπλεκόμενους για να επιφέρουμε αποτέλεσμα.

«Έχουν ακουστεί εισηγήσεις πάρα πολλές φορές. Είμαστε εδώ για να ρυθμίσουμε τα όποια ζητήματα», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι η ειδική εκπαίδευση είναι δυστυχώς ο φτωχός συγγενής του κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος.

«Έχουμε μια απαρχαιωμένη νομοθεσία, η οποία ρυθμίζει τα της ειδικής εκπαίδευσης, και εδώ και πάρα πολλά χρόνια παρά και τις δικές μας τις συγκεκριμένες προτάσεις δεν γίνονται βήματα για εκσυγχρονισμό αυτού του κομματιού της εκπαίδευσης μας που είναι τόσο κρίσιμο και τόσο σημαντικό για την πιο ευάλωτη μερίδα των παιδιών μας», πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά πιο συγκεκριμένα στους συνοδούς -το θέμα που απασχόλησε σήμερα την Επιτροπή Παιδείας- ο κ. Χριστοφίδης είπε ότι έχουν ενημέρωση ότι παρά τα αυξημένα αιτήματα που υπάρχουν, υπάρχει πολιτική κατεύθυνση να μην αυξηθεί ο αριθμός των συνοδών.

«Αυτό σημαίνει ότι οι ανάγκες δεν θα αντιμετωπιστούν. Θέλουμε να εκφράσουμε επίσης την ανησυχία μας για τον χρόνο παροχής των συνοδών. Ελπίζω να μην έχουμε και πάλι φαινόμενα, μετά από μερικούς μήνες λειτουργίας των σχολείων, κάποιο παιδί με αναπηρία να μην έχει τον αναγκαίο συνοδό και να έχουμε αυτές τις τραγικές εικόνες, είτε παιδιά να μην μπορούν να παν σχολείο είτε να πηγαίνουν με πάρα πολλά προβλήματα», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Ανδρέας Αποστόλου, σε δηλώσεις του είπε ότι συζήτησαν σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής τα προβλήματα, τα οποία προκύπτουν με τους συνοδούς, και πρόσθεσε ότι άκουσαν τις απόψεις όλων, «αλλά οφείλω να πω ότι εμάς μας αφορά κυρίως η άποψη των γονιών, των συνδέσμων που εκπροσωπούν αυτά τα παιδιά και της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων των Παιδιών, οι οποίοι δυστυχώς εντοπίζουν ανεπάρκειες για ακόμα μια χρονιά».

«Στην Επιτροπή έχουμε καταθέσει μια σειρά εισηγήσεων ενώπιον του Υπουργείου Παιδείας, αλλά κυρίως καλέσαμε το Υπουργείο Παιδείας να εξετάσει τα υπομνήματα, τα οποία έχουν κατατεθεί τόσο από την Επίτροπο όσο και από τους οργανωμένους γονείς αυτών των παιδιών. Και αναμένουμε, όπως αυτές τις ανησυχίες το Υπουργείο θα τις αφουγκραστεί», σημείωσε.

Επειδή, όμως, το επόμενο διάστημα, συνέχισε ο κ. Αποστόλου, «ελπίζουμε να έχουμε ενώπιον μας, το νομοσχέδιο που θα αφορά την ενιαία εκπαίδευση, που κρίνουμε ότι είναι ένα από τα σημαντικότερα νομοσχέδια, τα οποία έχουν συζητηθεί τα τελευταία χρόνια στην Βουλή όσον αφορά τα θέματα παιδείας, εμείς θα ξεκινήσουμε ένα κύκλο διαβουλεύσεων με τους συνδέσμους των γονέων των επηρεαζόμενων παιδιών, αλλά και με την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων των Παιδιών γιατί γνωρίζουμε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες ανησυχίες όσον αφορά συγκεκριμένες πτυχές του νομοσχεδίου και θα προσπαθήσουμε με εποικοδομητικό τρόπο μέσα από τις συζητήσεις να κάνουμε συγκεκριμένες προτάσεις και τροπολογίες έτσι ώστε να εξυπηρετήσουμε αυτούς που πρέπει στο τέλος της ημέρας να υπηρετεί η παιδεία μας.

«Το καλώς νοούμενο συμφέρον των παιδιών μας και ειδικά αυτών των παιδιών, τα οποία θα πρέπει με σοβαρότητα να εγκύψουμε στις οποιεσδήποτε ιδιαιτερότητες έχουν, για να μπορέσουν μέσα από αυτό το πρόγραμμα, της ενιαίας εκπαίδευσης και όχι της ειδικής εκπαίδευσης, να συμμετέχουν ως ίσοι προς ίσων στα προγράμματα των δημοσίων μας σχολείων σε όλες τις βαθμίδες», είπε . Οπόταν, συμπλήρωσε, «μέσα από αυτή τη διαβούλευση, την οποία θα κάνουμε με τους συγκεκριμένους φορείς το αμέσως επόμενο διάστημα, θα αναμένετε τις επόμενες εβδομάδες τις δικές μας εισηγήσεις όσον αφορά τα θέματα που αφορούν την ενιαία εκπαίδευση».

Ο Βουλευτής της Δημοκρατικής Παράταξης Αλέκος Τρυφωνίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι «από την ενημέρωση που είχαμε, παρόλο ότι γίνεται ένα σημαντικό έργο από την Υπηρεσία, δυστυχώς διαπιστώσαμε σωρεία προβλημάτων και ελλείψεων». Ως Δημοκρατική Παράταξη - Συνεργασία Δημοκρατικών Δυνάμεων, πρόσθεσε, «έχουμε την ισχυρή πολιτική βούληση να μελετήσουμε αυτά τα ζητήματα εις βάθος και να πάρουμε πρωτοβουλίες για την ουσιαστική επίλυση τους. Ειδικότερα, ζητήσαμε να γίνει αναβάθμιση του θεσμού του σχολικού συνοδού, η οποία θα περιλαμβάνει την αναβάθμιση των κριτηρίων, των προσόντων, των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των σχολικών συνοδών, σε συνάρτηση με τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών».

Ζήτησαν, είπε επίσης, την αναβάθμιση ταυτόχρονα της μισθοδοσίας τους, η οποία σήμερα κυμαίνεται από €640 έως €710, τη σωστή αξιολόγηση της διαδικασίας πρόληψης, «η οποία θεωρούμε ότι πρέπει να ανατεθεί σε άλλο εξειδικευμένο και επιστημονικά καταρτισμένο θεσμό», την επίλυση της άμεσης καταβολής του ανεργιακού επιδόματος των σχολικών συνοδών, «η οποία καθυστερεί αδικαιολόγητα για τέσσερις, πέντε μήνες, με αποτέλεσμα το καλοκαίρι οι σχολικοί συνοδοί να είναι απλήρωτοι».

«Μια άλλη εισήγηση για επίλυση του θέματος του ανεργιακού καθώς και της επιμόρφωσης είναι να μην υπάρχει διακοπή της εργασίας τους το καλοκαίρι και να γίνονται ταχύρρυθμα προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των σχολικών συνοδών για να υπάρχει καλύτερη και αποτελεσματικότερη υπηρεσία τους στα σχολεία», συμπλήρωσε.   

Όπως αναφέρθηκε από γονείς, οργανισμούς και συνδέσμους που εκπροσωπούν τα παιδιά αυτά, «το πρόβλημα και ο λόγος που είμαστε εδώ συνέχεια είναι ότι έχουμε μπροστά μας μια αναχρονιστική νομοθεσία, η οποία είναι του 1999 και είμαστε στο 2021».

«Τα παιδιά μας κατάντησαν αριθμοί. Τα παιδιά μας έχουν ψυχές», σημείωσαν. Ανέφεραν, παράλληλα, ότι έχουν κουραστεί, πλέον, να παλεύουν με ένα κράτος, το οποίο δεν τους δίνει σημασία. «Τα παιδιά μας είναι πετάμενα. Είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης», πρόσθεσαν.

>>> Κατεβάστε τώρα το application της offsite - ΕΔΩ για Android & ΕΔΩ για iOS

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής το Υπουργείο Παιδείας, για τη νέα σχολική χρονιά ο αριθμός των σχολικών βοηθών/συνοδών για την δημοτική εκπαίδευση ανέρχεται στους 813 και για την Μέση Γενική Εκπαίδευση και Μέση Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στους 298.

Πηγή: ΚΥΠΕ 

Home