Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

52 παράπονα από ασθενείς τον Ιανουάριο

Κωνσταντίνα Χατζηανδρέα
- 08.02.2024

52 παράπονα από ασθενείς τον Ιανουάριο

Ελλιπή φροντίδα και κακές συμπεριφορές καταγγέλλουν οι ασθενείς

Συνολικά 52 παράπονα δέχθηκε για τον πρώτο μήνα του 2024 το Παρατηρητήριο Ασθενών της ΟΣΑΚ, αριθμός ο οποίος κυμαίνεται πάνω κάτω στα παράπονα που δεχόταν κάθε μήνα κατά το 2023. Σημειώνεται ότι πρόκειται για παράπονα τα οποία η ΟΣΑΚ το επόμενο διάστημα θα τα προωθήσει προς όλους τους αρμόδιους φορείς για διερεύνηση κατά πόσο ισχύουν ή όχι.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: 12 μήνες 563 παράπονα από ασθενείς

Όπως αναφέρει η ΟΣΑΚ, τα περισσότερα παράπονα που δέχθηκε το Παρατηρητήριο σχετίζονταν με ελλείψεις φαρμάκων, μη ένταξη φαρμάκων και μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων εντός ΓεΣΥ. Παράλληλα οι ασθενείς κατήγγειλαν ότι εντόπισαν προβλήματα κατά την εκτέλεση των συνταγών, ταλαιπωρία σε φαρμακεία του ΟΚΥπΥ και ελλείψεις σε αναλώσιμα. 

Αρκετά παράπονα λήφθηκαν και από ασθενείς για Προσωπικούς και Ειδικούς γιατρούς για μη ανταπόκριση τους σε περιπτώσεις που χρειάστηκε επικοινωνία μεταξύ γιατρού και ασθενή για ιατρικούς λόγους, μη έκδοση παραπεμπτικών, κατάχρηση του συστήματος, ιατρική αμέλεια και κακή συμπεριφορά. 

Σε σχέση με τις ηλικίες των ασθενών που αφορούν οι αναφορές στο Παρατηρητήριο αυτές έχουν ως εξής:

- 24 αναφορές αφορούν ασθενείς ηλικίας 71 και πάνω 

- 19 αναφορές αφορούν ασθενείς ηλικίας 51 – 70 ετών 

- 7 αναφορές αφορούν ασθενείς ηλικίας 31 – 50 ετών

- 2 αναφορές αφορούν ασθενείς ηλικίας 18 - 30 ετών

Παράλληλα λήφθηκαν και παράπονα για θέματα συμπεριφοράς και εξυπηρέτησης σε νοσηλευτήρια εντός και εκτός ΓεΣΥ και παράπονα για καθυστερήσεις στα ΤΑΕΠ.

Δυστυχώς, σύμφωνα και με την ΟΣΑΚ, οι ασθενείς είναι διστακτικοί και φοβούνται να προβούν σε επίσημη καταγγελία ωστόσο επικοινωνούν με το Παρατηρητήριο για καταγραφή της αναφοράς τους.  

Σε αναφορά της μια ασθενής έκανε λόγο για έλλειψη κλινών και προσωπικού σε κρατικό Νοσηλευτήριο.

«Χρειάστηκε να επισκεφθώ το ΤΑΕΠ κρατικού Νοσηλευτηρίου. Πέρασα Covid τα Χριστούγεννα και παρόλο που αρνητικοποιήθηκα είχα συμπτώματα γι’ αυτό και έκανα εξετάσεις οι οποίες δεν ήταν καλές. Όταν τις είδε η Προσωπική μου Ιατρός μου είπε να πάω στις Πρώτες Βοήθειες γιατί μπορεί να χρειαζόμουν και άλλες εξετάσεις. Όταν πήγα περίμενε πολύς κόσμος, ήταν μεσημέρι και είχε περιστατικά που τα έστειλαν από νοσηλευτήριο εκτός ΟΚΥΠΥ και εντός ΓεΣΥ επειδή δεν μπορούσαν να τα αναλάβουν. Δεν είχε κρεβάτια και ούτε επαρκή προσωπικό. Είχε ένα άτομο που σφάδαζε από τον πόνο και το άφησαν εκεί 3 ώρες».

Σε δεύτερη περίπτωση, συγγενείς ασθενή που απεβίωσε έκαναν λόγο για ελλιπή φροντίδα κατά τη νοσηλεία του στο Νοσοκομείο. 

«Τον άφησαν νηστικό και χωρίς νερό. Πέθανε τον περασμένο Δεκέμβριο αφού πρώτα νοσηλεύτηκε για 15 ημέρες. Δεν μας άφηναν να τον επισκεφθούμε και δεν του άλλαζαν πανί. Αρχικά πήγε στο ΤΑΕΠ με εισρόφηση και πνευμονία. Τελικά ξεπέρασε την πνευμονία και κόλλησε μικρόβιο από το νοσοκομείο και πέθανε. Σημάδευε το μπουκάλι με το νερό για να δει πόσο πίνει και πόσο τρώει. Άνοιξε το φαγητό του και ήταν μουχλιασμένο γιατί έμεινε εκεί μέρες».

Σε άλλη μια περίπτωση, οδοντίατρος χρέωσε στο ΓεΣΥ καθαρισμό τον οποίο δεν έκανε ποτέ. 

«Επισκέφθηκα οδοντίατρο εντός ΓεΣΥ. Μου έβγαλε πανοραμική και μου έκανε εξετάσεις και με χρέωσε στο σύστημα καθαρισμό ενώ δεν έκανα καθαρισμό. Μετά επισκέφθηκα άλλο οδοντίατρο για δεύτερη γνώμη και του έκαμε καθαρισμό. Ο οδοντίατρος με ενημέρωση ότι δεν δικαιούμαι μέσω του ΓεΣΥ γιατί κάλυψε για το έτος. Όταν επικοινώνησε με τον πρώτο οδοντίατρο μου είπε ότι έγινε η καταχώρηση στο σύστημα την ώρα που περνούσε τα στοιχεία της για το ραντεβού και μου είπε μου επιστρέψει τα χρήματα πίσω».

0
Home