Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Τι γίνεται με τις απουσίες στην τηλεκπαίδευση

Offsite Team
- 13.04.2020

Τι γίνεται με τις απουσίες στην τηλεκπαίδευση

Thumbnail
Τηλεδιασκέψεις με τους οργανωμένους γονείς όλων των βαθμίδων είχε ο ΥΠΠΑΝ

Τηλεδιασκέψεις με τους οργανωμένους γονείς της Δημοτικής Εκπαίδευσης, των Δημόσιων και Κοινοτικών Νηπιαγωγείων και της Μέσης Εκπαίδευσης μέσω του προγράμματος MS Teams, είχε σήμερα ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου.

>>> Τώρα η Offsite και σε app. Κατεβάστε ΕΔΩ για Android και ΕΔΩ για iOS <<<  

 

Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης

 

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, ο Υπουργός κατά τη τηλεδιάσκεψη με τους οργανωμένους γονείς της Μέσης Εκπαίδευσης, κατ’ αρχάς υπογράμμισε τη μεγάλη σημασία που έχει το γεγονός ότι το δημόσιο σχολείο ανταποκρίνεται στις ανάγκες και μπορεί σήμερα να δώσει εξ αποστάσεως παιδαγωγική στήριξη, συμβάλλοντας στις προσπάθειες για αντιμετώπιση της επιδημίας.

 

Κατά τη τηλεδιάσκεψη συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, θέματα σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τις Παγκύπριες εξετάσεις, όπως και σχετικά με τις ανάγκες που προέκυψαν για σύνδεση των μαθητών/τριών Μέσης Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο.

 

Συγκεκριμένα, ο κ. Προδρόμου ανέφερε στους εκπροσώπους των γονέων/κηδεμόνων ότι το πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έπρεπε να εφαρμοστεί αμέσως μόλις προέκυψε η ανάγκη.

Ως εκ τούτου, είπε, το Υπουργείο κινήθηκε με ταχύτητα και υιοθέτησε τακτικές ευελιξίας.  

Σημείωσε ότι καταγράφηκαν αμέσως οι ανάγκες των μαθητών/τριών σε συνδεσιμότητα και ψηφιακές συσκευές και έχουν ήδη καλυφθεί οι ανάγκες σε ψηφιακές συσκευές, αξιοποιώντας δωρεές ιδιωτών και οικείους πόρους και περίπου 6.000 ψηφιακές συσκευές έχουν δοθεί στα σχολεία Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης για να διατεθούν στα παιδία που τις χρειάζονται.  

«Ενώ, αυτές τις μέρες, γίνονται και οι διαδικασίες για τις διαδικτυακές συνδέσεις», πρόσθεσε.  

Ο Υπουργός ενημέρωσε, επίσης,  τους εκπροσώπους των γονέων/κηδεμόνων ότι ευθύς εξαρχής χρησιμοποιήθηκε συγκεκριμένο, ιδιαίτερα δημοφιλές πρόγραμμα ηλεκτρονικής επικοινωνίας για το οποίο καταβάλλονταν ήδη δικαιώματα από το κράτος.  

Όπως είπε, δεκάδες χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες  απόκτησαν κωδικούς και πρόσβαση και ταυτόχρονα δικαίωμα δωρεάν χρήσης του πλέον διαδεδομένου πακέτου προγραμμάτων λογισμικού Office 365.  

Σχετικά με το πρόγραμμα εξ αποστάσεως διδασκαλίας, ο κ. Προδρόμου εξήγησε ότι αυτό που ζητήθηκε από το Υπουργείο δεν είναι να εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί το πλήρες πρόγραμμα, όπως εφαρμοζόταν στις τάξεις, αλλά ζητήθηκε από τις διευθύνσεις των σχολείων να επεξεργαστούν, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, Σχέδιο Δράσης.  

Όπως ανέφερε, η κατεύθυνση που δόθηκε για την εξ αποστάσεως διδασκαλία είναι να οργανωθεί σε τέσσερις παρουσιάσεις μέχρι 30 λεπτά η καθεμία την ημέρα.

Σημείωσε, επίσης, ότι εκπαιδευτικοί  μπορούν ανάλογα με τα δεδομένα της τάξης τους είτε να προχωρούν σε περαιτέρω διδασκαλία είτε να κάνουν επαναλήψεις, τονίζοντας παράλληλα, ότι αν και δεν πρόκειται για κανονική εκπαίδευση που εξετάζεται, παρόλα αυτά αυτό δεν σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να προχωρήσουν με την ύλη.  

Όσον αφορά στο θέμα της ύλης για τις εξετάσεις, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι εφόσον οι μαθητές/μαθήτριες γνωρίζουν ότι θα εξεταστούν στη βάση της διδασκαλίας που έγινε στις τάξεις, κατά πάσα πιθανότητα γνωρίζουν και την ύλη.  

Στόχος μας σε καμιά περίπτωση δεν είναι να πιέσουμε τα παιδιά, πρόσθεσε ο κ. Προδρόμου, σημειώνοντας ότι θα τους δοθεί χρόνος να προετοιμαστούν πριν από τις εξετάσεις.  

Ερωτηθείς για το θέμα των απουσιών, ο κ. Προδρόμου σημείωσε ότι δεν έχει τεθεί θέμα απουσιών στο πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.  

Παρόλα αυτά, όπως είπε, ζητήσαμε από τους εκπαιδευτικούς να καταγράφουν τη συμμετοχή των παιδιών για να αξιολογήσουμε, εδώ στο Υπουργείο, κατά πόσον έχει επιτυχία το πρόγραμμα.  

Σχετικά  με τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης των οποίων έχει ανασταλεί η λειτουργία, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι δοθήκαν οδηγίες, ούτως ώστε και εκεί να ετοιμαστεί πρόγραμμα εξ αποστάσεως διδασκαλίας.  

 

Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης και Δημοσίων και Κοινοτικών Νηπιαγωγείων

 

Στο μεταξύ, σε τηλεδιάσκεψη με τους οργανωμένους γονείς της Δημοτικής Εκπαίδευσης και των Δημοσίων και Κοινοτικών Νηπιαγωγείων, ο Υπουργός Παιδείας επανέλαβε τη μεγάλη σημασία που έχει το γεγονός ότι το δημόσιο σχολείο ανταποκρίνεται στις ανάγκες και μπορεί σήμερα να δώσει εξ αποστάσεως παιδαγωγική στήριξη, συμβάλλοντας στις προσπάθειες για αντιμετώπιση της επιδημίας.  

Ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε στους εκπροσώπους των γονέων/κηδεμόνων ότι πέραν της παιδαγωγικής στήριξης και της ασύγχρονης εκπαίδευσης που ήδη παρέχεται, με την κάλυψη των ελλείψεων σε εξοπλισμό που καταγράφηκαν σε περίπου 1.300 νοικοκυριά, μετά τις αργίες του Πάσχα, θα παρέχεται εξ αποστάσεως διδασκαλία και στα παιδιά της Ε’ και Στ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου.  

Όπως είπε, στις  υπόλοιπες τάξεις οι μαθητές/μαθήτριες θα συνεχίσουν να έχουν παιδαγωγική στήριξη με άμεση επικοινωνία με τους/τις εκπαιδευτικούς τους και με ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.  

Επιπρόσθετα, είπε ότι πρόσθετη στήριξη δίνεται με τα τηλεοπτικά προγράμματα που αναπτύσσει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) σε συνεργασία με τηλεοπτικούς σταθμούς.  

Σημείωσε, επίσης, ότι ήδη έχουν ετοιμαστεί από το ΥΠΠΑΝ οδηγοί για τους γονείς/κηδεμόνες για στήριξη των παιδιών τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την Ε’ και Στ’ τάξη και οδηγός για τις πιο μικρές τάξεις.  

Επισήμανε, παράλληλα, ότι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου υπάρχει ενδεικτικό υλικό παιδαγωγικής στήριξης μαθητών/μαθητριών και ότι έχει λειτουργήσει τηλεφωνική γραμμή 22800800, όπου οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να καλούν για να ενημερώνονται για θέματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.  

Σχετικά με τη στήριξη των παιδιών από το σχολείο κατά τις αργίες του Πάσχα, ο Υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι έχει απευθύνει έκκληση στις διευθύνσεις των σχολείων και τους/τις εκπαιδευτικούς να προσαρμόσουν το πρόγραμμα και το παιδαγωγικό υλικό, ούτως ώστε να συνεχιστεί η επαφή του σχολείου με τα παιδιά.  

Σημείωσε, παράλληλα ότι, μετά από συνεννόηση με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας εξασφαλίστηκε η δυνατότητα στους Κύπριους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν έτοιμο παιδαγωγικό  οπτικοακουστικό υλικό.  

Αναφορικά με τη στήριξη των παιδιών στην ειδική εκπαίδευση, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι θα πρέπει να παρέχεται αυτή η στήριξη στα παιδιά από τους ίδιους εκπαιδευτικούς εξ αποστάσεως.  

Τέλος, αποφασίστηκε να συνεχιστούν οι επαφές και ο διάλογος με τους γονείς/κηδεμόνες όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης μέσω ανάλογων τηλεδιασκέψεων.

Home