Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Έρχονται διαβατήρια και ταυτότητες σε ηλεκτρονική μορφή

Του Γιώργου Μιχαηλίδη
- 22.08.2022

Έρχονται διαβατήρια και ταυτότητες σε ηλεκτρονική μορφή

Στα σκαριά 4 μεγάλα projects - Τομές και στο Πόθεν Έσχες

Του Γιώργου Μιχαηλίδη

Τεράστια projects που βάζουν την Κύπρο στη νέα ψηφιακή εποχή ετοιμάζει το Υφυπουργείο Έρευνας και Καινοτομίας. Στην ατζέντα βρίσκονται τέσσερις σχεδιασμοί που θα επηρεάσουν τη ζωή μας εξελικτικά.

Ηλεκτρονικό πορτοφόλιο

Στους αμέσως επόμενους μήνες το Υφυπουργείο θα μας «αναγκάσει» να ξεχάσουμε τις σημερινές πλαστικοποιημένες ταυτότητες και τα διαβατήρια όπως τα γνωρίζουμε αφού ετοιμάζεται εφαρμογή όπου τα εν λόγω έγγραφα θα είναι ενσωματωμένα στο κινητό μας τηλέφωνο. Με άλλα λόγια θα θυμηθούμε τις μέρες των lock down και το ηλεκτρονικό safepass. Το Υφυπουργείο ήδη προχωρεί ι τις διαδικασίες.

Ηλεκτρονικά επιδόματα

Με απόλυτο συγχρονισμό με στόχο την πλήρη ψηφιοποίηση προχωρά το Υφυπουργείο στο σχεδιασμό της ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων και επιδομάτων. Στην ηλεκτρονική του μορφή το κάθε αίτημα θα έχει τέσσερα στάδια: Καταχωρήθηκε - Αξιολογείται - Εγκρινεται - Δεν εγκρίνεται.

Σε πιλοτικό στάδιο θα μπουν επιδόματα που αφορούν το Υφυπουργείο Πρόνοιας όπως τοκετού και μητρότητας αλλά και οι  υπηρεσίες της πολεοδομίας και του κτηματολογίου.

>>>>Διαβάστε επίσης: Έρχεται νέο τηλεφωνικό κέντρο για επιδόματα - Λεπτομέρειες<<<<

Ηλεκτρονικά το Πόθεν Έσχες

Ένα τεράστιο έργο που βαίνει προς υλοποίηση είναι η υποβολή ηλεκτρονικά του Πόθεν Έσχες των πολιτειακών και πολιτικών αξιωματούχων. Βραχυπρόθεσμος στόχος του Υφυπουργείου Έρευνας και Καινοτομίας  είναι το Πόθεν Έσχες με τα περιουσιακά στοιχεία των: Προέδρου Δημοκρατίας, προέδρου Βουλής, Υπουργών, Υφυπουργών και βουλευτών να υποβάλλεται ηλεκτρονικά, αλλά και να ελέγχεται ψηφιακά.

Πλήρης μηχανογράφηση της Νομικής Υπηρεσίας

Πολύ μεγάλο βάρος ρίχνει η Νομική Υπηρεσία στην πλήρη μηχανογράφηση της Νομικής Υπηρεσίας. Όπως πληροφορούμαστε, είναι ένα τεράστιο έργο που πρέπει να ολοκληρωθεί ώστε να συνάδει και με την ψήφιση της νομοθεσίας για τη μεταρρύθμιση της Δικαιοσύνης. 

Τέρμα στις αναπάντητες κλήσεις ναι βιντεοκλήσεις

Υπενθυμίζεται ότι τροχοδρομήθηκαν οι διαδικασίες ώστε από τον Οκτώβριο να μην μένει αναπάντητη kλήση προς τη Δημόσια Υπηρεσία. Σε πρώτη φάση  θα καλύψει τις ανάγκες των πολιτών που τηλεφωνούν στο Υπουργείο Εργασίας και το Υφυπουργείο Πρόνοιας. Σύμφωνα με τον κ. Κόκκινο, το συγκεκριμένο Υπουργείο, αλλά και το Υφυπουργείο καλύπτουν το 40% των κλήσεων. Μέχρι τον Μάρτιο το σύστημα θα λειτουργήσει σε όλη τη Δημόσια Υπηρεσία.

>>>>Διαβάστε επίσης: Ψάχνει 3 διευθυντές το Υφ. Έρευνας - Μισθοί από €64.713<<<<

Οι πολίτες θα επικοινωνούν μέσω τηλεφώνου, email  ηλεκτρονικής συζήτησης και βιντεοκλήσης  με το Κέντρο Τηλεξυπηρέτησης. Το Τηλεφωνικό Κέντρο θα μπορεί να δίνει απαντήσεις σε μια απλή δέσμη ερωτήσεων. Εφόσον υπάρχει εξειδικευμένο αίτημα το Κέντρο θα επικοινωνεί με εξειδικευμένο λειτουργό που θα δίνει απαντήσεις. Εάν και τότε δεν ικανοποιηθούν οι πολίτες το τηλεφωνικό Κέντρο θα επικοινωνεί  με το αρμόδιο Υπουργείο και θα συνδέει με  λειτουργό για να δώσει  απαντήσεις.

Εάν το αίτημα δεν ικανοποιηθεί τότε θα υπάρχει υποχρέωση εντός 24- 48 ωρών να δοθούν οι απαντήσεις στους πολίτες που θα ενημερώνονται για την απάντηση.

Home